27 Ocak 2010 Çarşamba

Tesbih kutusu (yapım aşamalarıyla)



Daha önce yapmış olduğum bir ahşap boyama çalışmam için yorum bırakan içimdeki yolculuk (funda) benden yaptığım çalışmayı anlatmamı istemişti. bende en yakın zamanda anlatabileceğimi söylemiştim.İşte o en yakın ve uygun zaman ancak olabildi.  Ama itiraf edeyim çok zorlandım çünkü bu 1 günde tamamlanabilecek bir çalışma ancak hem fotoğrafları çekmek, hem ışık oldu mu? düzgün çıktı mı?  yeterince aydınlık mı? birde kurumaları soğuktan dolayı uzun sürdü başka aksiliklerde çıktı bozup yeniden yapmak zorunda kaldım . neyse sonunda tamamladım.
Malzemeler:
1.bir bardak su
2.zımpara
3.bir bez
4.çeşitli boyutlarda fırçalar
5.tabak
6.su bazlı yaldızlı boya
7.açık renk boya
8.kahve rengi boya
9.peçete tutkalı
10.Glazıng medium
11.altın rengi boyutlu boncuk boya
12. vernik




1. Aşama : zımparalama ve temizleme: ben önce masanın üzerine bir poşet kaplayıp bantladım. kutunun üzerinde boya yapmayı engelleyecek her türlü pürüzü gidermek için zımparaladım.(içi, dışı, altı, kutunun kapağının alt kısımları) bu işlem bitince nemli bir bezle her yerini toz kalmayacak şekilde sildim.

2.aşama:Astar:astarlık olan açık renk boyayı mümkün olduğunca ince yamaya çalıştım.inceltmek için su kullandım.kutuyu hazırladığım bu boya ile boyadım.

3. Aşama: Boya-Eskitme: kutunun üstüne astarda kullandığım açık renk boyadan çok az su katarak ikinci katını attım. İçini su bazlı yaldız boya ile boyadım. Kutunun üzeri için tabağımın bir yanına kahverengi boya bir yanına glazıng hazırladım.Fırçanın bir yanına boya bir yanına glazıng alıp fırça izleri belli olacak şekilde boyadım.

4.Aşama:Süsleme: desenimin arkasına peçete tutkalı sürerek kutuma yapıştırdım.altın rengi boyutlu boncuk boya ile kapak kısmına noktalar yaptım. Su bazlı yaldızlı boya ile kutunun yan kısımlarını fırça ile süpürme işlemi yaptım (aslında bu işlem daha hafif yapılmalı ben biraz yoğun yaptım)

5. Aşama: Vernik: Verniği bir kaba döküp fırça ile tüm kutuyu vernikledim.(tabi bu işlem sırayla ve bekleyerek oluyor. )


NOT:fırçaları temizlemek için arap sabunu ile yıkamak gerekir.










                                                                                                                                                          

11 yorum:

Nélia dedi ki...

Lindíssimo trabalho e muito bem explicado.Agradecida pelas dicas e parabéns!
bjs
Nélia

Bucanni dedi ki...

Ellerine sağlık canım, yapım aşamalarını çok güzel anlatmışsın :)

AtolyeKedi dedi ki...

Nelia, obrigado .)

Bucanni, anlatabilmişsem ne mutlu bana. çok teşekkür ederim.

sibel dedi ki...

çok güzel anlatmışsın.. sevgiler

aysece dedi ki...

Ahşap boyama işini çooook eskilerde yapardım. Yapmayıda düşünmüyordum doğrusu ama bu kutu çok güzel olmuş. Yapasım geldi :))))Ellerine sağlık, sevgiler......

AtolyeKedi dedi ki...

Sibel hanım çok teşekkür ederim.

Ayşece, çok teşekkür ederim. çok mutlu oldum.

derya dedi ki...

Tesbih kutusu çok şirin olmuş, böyle işleri görünce bende hevesleniyorum, güle güle kullanın..

BirSen dedi ki...

A$amalari harika anlatmi$sin tatlim! Diger cali$marinida böyle anlatirsin cok mutlu olurum.:))
Bu arada tesbih kutunda süper olmu$!;)

AtolyeKedi dedi ki...

Derya, çok teşekkür ederim. Tesbih kutusunu Babama yapmıştım umarım kendisi güle güle kullanacak teşekkür ederim.

Birsenciğim, çok teşekkür ederim öncelikle... zaman ve diğer şartlarım uygun olduğu kadarıyla bende seve seve anlatırım tabiki (ama söz vermeyeyim her zaman mümkün olmayabilir elimden geldiğince işallah)çook teşekkür ederim.

renklicehobiler dedi ki...

merhaba ne güzel çalışmalar ve paylaşımlar. Sevgiler...

AtolyeKedi dedi ki...

Renklicehobiler, hoş geldiniz.çok teşekkür ederim.