19 Mart 2010 Cuma

18 MART...

Diyarbakırdan gelmiş ve hiç deniz görmemiş bir yiğit Anneciğine mektup yazar: 'Ana bu gece ilk defa denizi gördüm buralar ne kadar güzelmiş. Şu savaş bitsin Allahın izniyle senide gezdirmeye getireceğim' der ve o yiğit sabahı göremez.Ve ne yavru yiğitler sabahı göremediler...





“Uzak memleketin toprakları üstünde kanlarını döken kahramanlar; burada dost bir vatanın toprağındasınız. Huzur ve sükun içinde uyuyunuz. Sizler Mehmetçikle yan yana, koyun koyunasınız. Uzak diyarlardan evlatlarını harbe gönderen analar; göz yaşlarınızı dindiriniz. Evlatlarınız bağrımızdadır. Huzur içindedirler ve huzur içinde rahat rahat uyuyacaklardır. Bu toprakta canlarını verdikten sonra artık bizim evlatlarımız olmuşlardır.                                MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

5 yorum:

AtolyeKedi dedi ki...

Geç oldu ama evde olmadığımdan bir şey yapamamıştım ve kayıtsız kalmak istemedim

Yeşim dedi ki...

Harika bir paylaşımdı canım teşekkürler. Ben de vakitsizlikten yetiştiremedim yazımı.

AtolyeKedi dedi ki...

Yeşimciğim, ben çok teşekkür ederim. Ben de her duyuşumda, her okuyuşumda inanılmaz etkileniyorum. Umarım bundan sonraki özel günlerde zamanında yazabiliriz.

Tuğba dedi ki...

"...Bu toprakta can verdikten sonra artık bizim evlatlarımız olmuşlardır."
Bu ne kadar güzel bir sahiplenmedir ve ne yüce bir tesellidir.

AtolyeKedi dedi ki...

Tuğbacığım gerçekten öyle.