16 Mart 2010 Salı

Çay demlemek

Çay demlemeyi hepimiz tabiiki biliyoruz. Ama benim şimdi vereceğim tarifle çarpıntıya son, yüksek tansiyonlularda tabiki çok demli olmamak kaydıyla rahatlıkla tüketebilirler ayrıca bir demlik çay bitmediği takdirde bir kaç gün tadı bozulmadan kalabilecek. Tek sorun demlenmesi zaman alıyor.Bu tarifi ben uydurmadım mutlaka bilenler vardır. Biz Esra Ceyhanın programının adının  daha 2'den 4'e olduğu zamnlarda öğrenmiştik Annemle.. Ve bu sayede Anneciğim, rahatlıkla çay içmeye başladı.

Neyse uzattım, artık tarife geçiyim :
 Çaydanlığın demliğine 2 kaşık (mesela) çay koyuyoruz, içine soğuk su koyup demliğin ucundan döküyoruz, bu işlemi bir kaç kez tekrarlıyoruz böylece çayı yıkamış oluyoruz.
Çayı yıkadıktan sonra demliği yine soğuk su ile dolduruyoruz
Demliğin altınada soğuk su dolduruyoruz.
Ocağa koyup demi düşene kadar kaynatıyoruz.

Not: ben genelde yemek yaparken demleyip, bekletiyorum, akşama daha lezzetli oluyor.Tabii tekrar ısıtmak gerekiyor .(


11 yorum:

Chilek dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim, ben ilk defa duydum:)

AtolyeKedi dedi ki...

Chilek, umarım sizde memnun kalırsınız

cecilia dedi ki...

sayende yeni bişey daha öğrendim şekercim denicem sağolasın..:)

Bucanni dedi ki...

Benim gibi çay kolik için iyi bir tarif teşekkürler canım. Sevgiler...

!:.^:.:^:meraklıbeti:.^:.:^:.! dedi ki...

çay tiryakisiyim bayılırım böyle denememiştim denemek lazım ama bende uykusuzluk yapıyor çok içince onu ne yapçaz:))

AtolyeKedi dedi ki...

Ceciliacığım,rica ederim, dene canım umarım beğenirsin.

Bucanni, rica ederim. Evet tam çaykolik işi, büyük rahatlık ve demlik bitene kadar güzel tatlı çay. Umarım beğenirsiniz

AtolyeKedi dedi ki...

Meraklı Beticiğim, deneyince umarım beğenirsiniz, ama uykusuzlukla ilgili bende bilemiyorum, keşke bilsem.

asmabahce dedi ki...

ya ben iyi yemek yaptığımı düşünüyorum ama çayı çok kötü yaparım nedense:)) bu tarifi hemen deniycem umarım işe yarar:)

AtolyeKedi dedi ki...

Asmabahçe, deneyince umarım beğenirsiniz. Ama öyle düşünmeyin insan kendi yaptığı şeyi pek beğenmez zaten, eminim güzel çay demliyorsunuzdur.

CRESCENT dedi ki...

Ben hiç çay içmem, bizim evde de çok az demlenir ama çaydanlığa bayıldım, insanın çay içesi geliyor:)

AtolyeKedi dedi ki...

Crescent, teşekkür ederim,Eşimle Beğendikten almıştık