3 Eylül 2010 Cuma

Çığırtma

Çığırtma Ege yöresine ait bir lezzettir ve oldukçada meşhurdur.
Malzemeler:   (4 kişilik)
1)    4 adet patlıcan    (ince ve uzun olanlar seçilir)
2)    8 adet çarli biber
3.)   4-5 adet domates (olgun ve yumuşaklar seçilir)
3)    bir kaç diş sarımsak
4)    Zeytin yağı
5)    bir miktar tuz

Yapılışı:

Malzemeler yıkanıp kurulandıktan sonra  patlıcanlar bölünmeden alaca olarak soyulur, bıçak ile çevresi çizilir.
Biberlerin sapı çekip koparılır, kesilmeden bütün bırakılır.
Önce patlıcan ve biber yayvan bir tavada kızartılır.
Ayrı bir tavaya kabukları soyulup dilimlenmiş domatesler ve sarımsak pişirilir. Sarımsaklar bütün şekilde bölünmeden pişirilir.
Pişirilen domates, sarımsak karışımı, patlıcan ve biberlerin pişmiş olduğu tavaya dökülür, tuz ve bir bardak su ilave edilerek pişirilir.






Ve afiyetle yenir :)






12 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık çok leziz görünüyor.(Bu pazartesi bloglardan seçmelerde)

Saygılar.

cecilia dedi ki...

nefis görünüyor, kesin denicem kittycim ;)

neval dedi ki...

yerken aman ne güzel diye çığırtıldığı için galiba adı bu

tülin dedi ki...

Of,off .
bu çığırtma resmen beni çığırıyor hayatım.

moda_kesh dedi ki...

ellerine sağlık canım :))oruçluykende okunmuyormuş yemek yazıları anladım :)))))

AtolyeKedi dedi ki...

Fuat Gencal, çok teşekkür ederim.

Ceciliacım, çok teşekkür ederim canım. Umarım beğenirsin tatlım.

Neval olabilir :))

Tülin, çığrırabilir :))

Moda-kesh, çok teşekkür ederim :))

elifin terazisi dedi ki...

Oyyy oyyy diyorum, gerisini sen anla:9

elifin terazisi dedi ki...

Oyyy oyyy diyorum, gerisini sen anla:9

AtolyeKedi dedi ki...

Elifin Terazisi, anladım anladım :))

SARI MELEK dedi ki...

çok lezzetli görünüyor. ellerine sağlık. zaten akşamda kalkamamışız sahura. aç değilim susuz değilim gerçi ama midem ağrıyor nedense:(

AtolyeKedi dedi ki...

Sarı melek, çok teşekkür ederim. Allah kolaylık ve dayanma gücü vermiştir canım işşallah.

Ayşe dedi ki...

Allah Allah yeme de yanında yat:):):):)Bol yoğurtla süper olur:):)