8 Şubat 2011 Salı

Kereviz


En sevdiğim yemeklerdendir kereviz...

Yapılışı:
1. Kerevizler doğranır, yıkanır. ( 3 adet orta boy kereviz)
2. 2 adet limon ikiye bölünüp  doğranan kerevizler limon ile güzelce ovulur.
3.Tencereye yerleştirilir. (yayvan bir tencere seçilir)





4.Bir kapta 2 limon sıkılır, 2 çorba kaşığı un ve biraz su ile karıştırılarak tencereye kerevizlerin üzerine dökülür.
5. Bir miktar zeytin yağı tencereye ilave edilir.( miktar size bağlı)
6. Garnitür dökülür.





7. Kerevizin yıkanıp ayrılan yaprakları tencerenin en üstüne serpiştirilir. Kapağı kapatılarak pişirilir.






9 yorum:

cicibebe dedi ki...

hiç sevmedigim yemeklerden biridir kereviz ama ellerine saglık canım :)

neval dedi ki...

2- 3 tane kereviz var herhalde.pişmiş resmi nasıl oldu ,küçüldü galiba ?
hiç pişirmedim salatasıyla bile yeni tanıştım sayılır.

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

bu şekilde denemedim çok nefis görünüyor bende akşama salatasını yapacağım:)) sevgiler

SEVECEN dedi ki...

YEMEĞİNİ HİÇ YEMEDİM TADINI MERAK EDİYORUM BENDE..

AtolyeKedi dedi ki...

Cicibebe, bende 20 yaşımda yemeğe başladım şimdi vazgeçemiyorum, durup durup canım çekiyor :) Çok teşekkür ederim canım.

Neval, evet yazmayı unutmuşum 3 adet orta boy kereviz var. Küçülmedi. Piştikten sonraki halini fotoğraflamayı unutmuşum çünkü çok kısa bir süre sonra telef edildi. Salatasıda çok lezzetli olur çok severim.

Örgü Çantam, çok nefis gerçekten Anne tarifi nede olsa :) Salatasınıda çok severim, kolay gelsin afiyet olsun :)

Sevecen, yemeğinin bu şekli lezzetli oluyor. Bazıları patates yemeği gibi yapıyormuş o şekliyle güzel olmuyor. Umarım tatma fırsatı bulduğunda beğenirsin.

Evimin İncileri Belgin dedi ki...

Sevgili Atolye Kedi, Kerevizin portakal suyu ile yapılan zeytinyağlısını, salatasını ve yoğurtlu terbiyeli çorbasını çok severiz.

Ellerinize emeğinize sağlık afiyet olsun. Sevgiyle kalın...

AtolyeKedi dedi ki...

Evimin İncileri Belgin, ne güzel :)
Ben çorbasını denemedim. Çok teşekkür ederim.

hobivakti dedi ki...

Arasıra portakallı kereviz yapıyorum ama bu şekilde hiç yapmamıştım. Denemek lazım. :)

Ellerine sağlık.

AtolyeKedi dedi ki...

Hobi Vakti, çok teşekkür ederim.