18 Ekim 2012 Perşembe

Saçma

Benim acım bana yeter zaten tutupta arayıp 'başın sağ olsun' gibi bana çok saçma gelen 2 çift laf etmenin ve benim acımı sürekli taze tutmanın ne anlamı var ya.... bi de bu lafı söylemeyi bir halt sanıyorlar üstelik çok anlamlı sözler varken.... Ben hiç kimseye başın sağ olsun gibi saçma bir laf söylemedim bu güne kadar.... Ben hep Allah rahmet eylesin, toprağı bol olsun, mekanı cennet olsun, Allah sabır versin gibi çok çok anlamlı şeyler söyledim. Evet o can senin olmadığı için başın sağ olsun diyosun benim başım sağdeğil canımı kaybettim ama deme yeter artık sürekli o saçma lafı söyleyip benim acımı tazelemenin ne anlamı var, ayrıca aramak, sormak zorunda da değilsin aramazsan darılmam, mümkünse uzun bir süre görüşmeyelim çünkü artık çok fena olacak.......

8 yorum:

melike dedi ki...

Ben de 1 Temmuz'da annemi kaybettim. Bana da bu söz çok saçma geliyor, bana bu sözü söyleyenlere asla "dostlar sağ olsun" demedim, gerçi insanlar da bunu gelenek böyle olduğundan yapıyor, malum bizler sorgulamadan düşünmeden hayatı yaşamaya alıştırılmışız.

fiamma dedi ki...

Acın çok taze Sevgili AtölyeKediciğim:(, dilimizde yerleşik olarak taziye esnasında başka dillerde anlamsız gelecek bir şekilde Başsağlığı dilemek yerleşmiş bir adet. Saçma olabilir ama bir çoğumuz belki üzüntünü paylaşırken bu kelimeyi kullanıyoruz ama bu kelime yanlız bırakılmamalı, taziye dilemek çok zor, belki o an ki hislerle insanlar karşılıklı geldiklerinde bunu ek mimikleri veya jestleri ile ifade edebiliyorlar diğer durumlarda ise kimi zaman senin algıladığın anlama çekilebiliyor acının büyüklüğü karşısında. Yoksa senin acın bu kadar büyükken, kaybın bu kadar tazeyken kimsenin seni inciltmek isteyebileceğini düşünmüyorum ben.
Allah sabır versin sana ve ailene ve mekanı cennet olsun, nur'larda yatsın sevdiğin...
Kelimelerin kifayetsiz kaldığı anlar hepimiz için...

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

sana katılıyorum o iki kelmenin ağız alışkanlığından çıkması lazım niyet öyle değildir belki ama anlamında farklı bir duygu var:(
sabır dilemek en güzeli

Nalan Ünal dedi ki...

Altına imzamı atabilirim. Öylesine yarayı deşici, öylesine insanı daha da kötü hissettirici bir cümle ki dayanılır gibi değil.

İnsanın içinde bir kor beliriyor ve yandıkça yanıyor, ne gözün etrafı görüyor ne ruhun yaşamak istiyor. Berbat bir durum.. Ve tüm bu tarifi imkansız acı üzerine biri yanına yaklaşıyor ve o talihsiz cümleyi kuruyor, ne başı ya ne başı? o an için başın gitmiş zaten. hatta yetmiyor ekliyor "aaa nasıl oldu?" detay bekliyorlar.

kişisel meraklarını tatmin etmek için o an acıdan kıvranan insanın kalbine bir hançer de onlar saplıyor.

Acınızı çok iyi anlıyorum, eğer o acı o şekliyle kalsaydı hiç kimse dayanamazdı yaşamaya. Günden güne hafifleyecek ve Allah sabrını verecek.

AtolyeKedi dedi ki...

Melike, Allah sabırlar versin. Çok doğru sadece yapıyor insanoğlu sorgulamıyor, yapması gerektiği için yapıyor....

Sevgili Fiamma, anlıyorum ne demek istediğini ama keşke bazı insanlar senin kadar iyi niyetli olsalar. O kadar söylemeleri gerektiği için söylüyorlarki anlatamam gülerek başın sağ olsun bile diyen var, tabiiki üzülmek zorunda değil yada hayatında öyle güzelşeyler oluyordurki o an o duyguyu anlayamıyordur onu da anlarım, ben işte böyle durumlarda bana görev olsun diye o saçma sözü söylemelerini istemiyorum. Hiç bir şey söylemese benim için çok daha iyi...Zaten başın sağolsun lafı benimiçin hiçte iyi anlama gelmiyor, güzel şeyler anlamıyorum bu laftan, ben bu düşüncemi ilk defa dayımın vefatında bir Türkçe öğretmeni arkadaşımla paylaşmıştım ve onun verdiği cevap 'ben hiç böyle bir anlama geldiğini düşünmemiştim' deyip düşünüp kalmıştı....Desteğin için çok teşekkür ederim.

AtolyeKedi dedi ki...

Örgü Çantam, çok teşekkür ederim, çok çok teşekkür ederim.

Nalan Ünal, çok çok teşekkür ederim. Çok güzel anlatmışsın benim o anki duygularla eksik bıraktıklarımı....

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Mekanı cennet olsun, nur içinde yatsın... Allah sizlere sabır versin Evrencim...

Güzelim konuşmaya ihtiyacın olursa ben her zaman bir telefon uzaklığındayım biliyorsun.

AtolyeKedi dedi ki...

Sibelcim, Amin canım. Çok teşekkür ederim canım arkadaşım benim ama şu aralar bu konuyu konuşmasam belki daha iyi gelecek, çok çok sağolasın. İyiki varsın