7 Temmuz 2015 Salı

Üzgünüz....



Dün çok duygusal bir gün geçirdik...Planımız sabah erkenden Annemin cumadan kalan evrak işini tamamlayıp pazartesi pazarına gitmekti....Evraklar için yola çıktık evin bir kaç apartman ötesinde yolda ölmüş bir yavru kedi gördük...O kadar üzüldük ki onu yol ortasında bırakmaya gönlümüz razı olmadı işi gücü bıraktık onunla ilgilendik. Sonra evrak işini de hallettik eve dönerken yine bir kaç apartman ötede bahçe içinde annemin beslediği ve bir kaç gündür göremediği kedilerden bir tanesi...Ne olduğunu anlayamadığımız bir nedenle sindirim sistemi organları dışarı çıkmış bir halde miyavlamaya çalışarak yatıyordu...( çok dikkatli yazmaya çalıştım ama görüntü tahmin edebileceğiiz gibi değil çok kötü durumdaydı) Hemen kardeşimle ne yapabileceğimizi konuştuk o daha önce belediyenin veterinerleriyle benzer bir deneyim yaşamış...Hemen aradık çünkü ben bu işin uzmanı değilim kaldırayım derken olmaması gereken bir şey yapıp işi daha da kötüleştirebilirim diye cesaret edemedim. Geldiler yavruyu aldılar.  Kalan 3 yavrudan sonuncusuydu ve yeterince beslenemediği için minikti bu kızçe...Ameliyatı bitince haber verdiler ameliyat bitti şu an uyanmasını bekliyoruz diye...Çok dua ettik ve kabuslar gördük küçücük can.....
Ne yazık ki bu sabah kötü haberi aldık....  En çok zoruma giden o kedicik orada gelen geçenden yardım umarken insanların 'ıyyy ayyy  ' gibi sözler söyleyip yüzlerini buruşturmaları oldu. Biz veterinerleri beklerken insanlar alışveriş yapmış evlerine geri dönüyolardı bu da demek oluyor ki bu yavrucak yerinden kalkabilecek durumda olmadığı için zaten sabah çıkarken bu 5 ayrı apartmana giren kişi bu minnoşu görmüştü ve kayıtsız kalmıştı..Biz beklerken yanımıza gelen hanım 'ayyy ne çok sigara içiyorlar izmaritleri de hep bu kapı önüne atıyorlar' dedi ne alaka orada ki can çekişeni çaresizi nasıl görmezsin....Aralarından 1 tanesi onu veterinere bir şekilde ulaştırsaydı şu an belki de yaşıyor olurdu.....
O kadar kızgınım ki ey insanoğlu diye başlayıp hanım efendiliğimi bozup çirkinleşmek geliyo içimden...


12 yorum:

coletté dedi ki...

Maalesef insanoğlu çok duyarsız . Ben de çok üzüldüm , yetişemediğimiz yetemediğimiz ne çok canı kaybediyoruz kim bilir ?

cangz dedi ki...

İnsanların bu yaptıklarına baktıkça soğuyorum.Yardımlarımı artık hayvanlar için yapmaya başladım hiç değilse yüzüme minnet duygusuyla bakıyorlar.

Arayan Kedi dedi ki...

Bu konunun yorum yapılacak hiç bir tarafı yok malesef :( bir İNSANLIK dramı daha. Erken ya da geç siz olması gerekeni, elinizden geleni yapmışsınız. Duyarlı insanların artması dileğiyle. Rabbim muhtaçları hep sizin gibilerle karşılaştırsın inşallah.

Meltem D. dedi ki...

Canım çok iyi anlıyorum seni bizde eşimle aylar önce trafik kazası geçirmiş bir köpek bulmuştuk yolun ortasında şok geçirmişti hayvancağız kanlar içindeydi biz kucağımıza alıp yolun kenarına götürmeye kalktığımızda çevredeki gözleri görmeni isterdim çok pis bir şey yapıyormuşuz iğrenerek bakıyorlardı sonra hayvan ambulansı çağırıp göndermiştik ama aklımdan hiç çıkmıyor o bakışları çaresizliği... ne çok içerlemişim senin yazını okuyunca çok kötü oldum paylaşmak istedim çok üzüldüm canım keşke hiç yaşanmasa böyle şeyler.

BENİM DÜNYAM dedi ki...

bende ÇOK üzüldüm şuan ne söylenir bilemiyorum insan bile demeye dilim varmıyor..ne ara bu kadar duyarsız ve kalpsiz olduk toplum olDUK genellemiyorum ancak ıyy gözü ile bakanlana da insan demek istemiyorum.. Allahın YARAttIĞI CANA DUYARsIZLIK NİYE ://///

yıldız dedi ki...

Çok üzüldüm. Hep bizim karşımızamı çıkar dedim bi keresinde eşime herkesin çıkarda kimse umursamaz dedi :(

Allah insana vicdan versin en başta. ben dışarda beslediğim kedileri göremeyince dua ediyorum ölmüşlerse görmiyim dediğin gibi geçenlerde gördüm ölmüş ayyy zehir oldu yürüyüş içim çıktı ağlamakdan :(

Hobifikri dedi ki...

Canım çok üzüldüm bir kedi annesi olarak. Ama maalesef etrafımıza baktığımızda görüyoruz ki bırak hayvancıkları insanlara acıma kalmamış. İnsanlık bitmiş yani...

Atolyekedi dedi ki...

colette, maalesef...ah evet kim bilir ne çok, keşke böyle olmasa....

cangz, çok haklısınız bende aynı durumdayım, soğuyor insan...O bakış yeter bir ömür. Ne mutlu

Arayan Kedi, yine de içim yanıyor Allah bilir ama belki yaşardı diyorum çok minicikti daha :(

Meltemcim rüyalarıma giriyor o minicik yüzündeki çaresizlik...Yavrucak kim bilir ne korkmuştur onun için nasıl bir şoktur işşallah iyileşmiştir. O kayıtsız kalan ve size iğrenerek bakanlara çok şey demek istiyorum ama sadece Allah vicdan versin diyeyim.

Benim Dünyam, ben de bilemiyorum ne zaman bu hale geldik, çok üzücü bizim gibi müslüman bir toplum için...

Yıldız, eşin doğru demiş canım :( Biz de göremeyince korkmuştuk zaten 4 yıl ömürleri var sokaktaki minnoşların bari bırakın da bir zarar gelmeden yaşasınlar...Ya bir veteriner bulmak çok zor değil ama dediğin gibi Allah vicdan versin...

Hobifikri, ben de.... hala etkisindeyim.

Şükran Ünal dedi ki...

Artık ne kadar duyarsız bir insan olduğumuzun en güzel kanıtı daha ne olsun ki, sonuçta bir can o da ..insanlıktan uzaklaşmak denir mi denir bence..

Atolyekedi dedi ki...

Şükran Ünal, ah keşke onun can olduğunu anlasak öyle davransak :(

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

gün olur bir gün onlara da başını çevirip gidenler olur,olur da sebebini asla düşünmez bir ton laf söylerde insanlık öldü modunda:((((

Atolyekedi dedi ki...

ÖRGÜ ÇANTAM, o kadar kızgınım ki hala, çok içten İşşallah diyorum.